آشنایی بیشتر با سوله کارکرده
نوشته شده توسط : علیرضا چوپانیان

چنانچه از اهالی صنعت هستید و به مشاغل صنعتی و تولیدی اشتغال دارید، حتماً با مفهوم سوله صنعتی و کاربردهای بسیار گسترده و متنوع آن آشنایی دارید. آنچه در این میان ممکن است گنگ باشد، مفهومی تحت عنوان سوله کارکرده است که در این مقاله، قصد داریم کوتاه در مورد آن اطلاعاتی را ارائه کنیم. سوله یک سازه مدولار سه بعدی است که الزاماً به صورت مسقف طراحی و ساخته می شود. منظور از سازه مدولار، سازه ای است که از تکرار قاب های یکسان و مشابه در یک راستای ثابت که طول سوله نامیده می شود، به تعداد مقتضی ساخته می شود. اگر کارفرما با مفهوم سوله کارکرده آشنایی کافی نداشته باشد، ممکن است دچار بدفهمی شده و نسبت به این نوع از سوله، بی اعتماد گردد. اما با ارائه یک تعریف شفاف و صریح، می توان این احساس کاذب را مرتفع نمود.

سوله کارکرده و سوء تفاهم در مورد آن

شاید در سراسر زندگی این گونه مرسوم باشد که اجناس نو خوب هستند و اقلام دست دوم، در گذر زمان دچار افت کیفیت شده و کارایی قبل خود را ندارند. ممکن است این ادعا در خصوص طیف وسیعی از کالاها درست باشد، اما قطع به یقین سوله از این قاعده پیروی نخواهد کرد و اصطلاح سوله کارکرده، نباید موجب فریب اذهان عمومی شود.

 

لفظ کارکرده در اینجا به معنای پیش ساخته است و اشاره به سوله ای دارد که قطعات آن از قبل ساخته شده، اما بنا به دلایل مختلف، هنوز مورد استفاده قرار نگرفته اند. در واقع چون کار ساخت قطعات سوله به پایان رسیده است، این نوع از سازه را به نام سوله کارکرده می شناسند و میان آن با سوله نو، تفاوت قائل هستند. اما چه می شود که چنین اتفاقی در صنعت رخ می دهد؟

گاهی پیش می آید که مشتری پس از سفارش سوله مد نظر خود و در مراحل پایانی، منصرف می شود و به هر دلیل، قرارداد به مرحله اجرا نمی رسد؛ این در حالی است که شرکت سوله ساز از چندی پیش اقدام به ساخت قطعات را آغاز نموده است. بدین ترتیب مقداری قطعه آماده در کارخانه انبار می شوند که تحت عنوان سوله کارکرده، با قیمت پایین تر از سوله نو به فروش خواهند رسید.

حالت دیگر به یک سیاست تولید خاص اشاره دارد که از سوی برخی شرکت های سوله سازی مورد توجه قرار می گیرد. بدین صورت که به منظور جلو انداختن کار و بالا بردن قدرت پاسخگویی به نیازهای مشتری، برنامه پیش تولید قطعات سوله را در دستور کار قرار می دهند. این قطعات که عمری کمتر از 6 ماه دارند، تحت عنوان سوله کارکرده و با قیمت بسیار اقتصادی به مشتری عرضه می شوند و کار نصب آنها در اندک زمانی به انجام خواهد رسید.

برای آن گروه از مدیران صنعتی و صاحبان مشاغل تولیدی که قصد ندارند هزینه زیاد و زمان طولانی برای خرید سوله متقبل شوند، سوله کارکرده می تواند بهترین و اقتصادی ترین بسته پیشنهادی باشد.





:: برچسب‌ها: سوله کارکرده ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: